Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه استان همدان در نوروز ۱۴۰۲

غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه استان همدان در نوروز ۱۴۰۲

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: غار علیصدر با ۷۸ هزار بازدید، پربازدیدترین جاذبه استان در نوروز ۱۴۰۲ بود.

به گزارش "همدان نیوز"، علی خاکسار افزود: ۹۲۰ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی استان همدان در طول تعطیلات نوروزی امسال بازدید کردند که از این تعداد ۲۲۲ هزار نفر از جاذبه‌های فرهنگی تاریخی، ۱۵۰ هزار نفر از موزه‌ها و مابقی از جاذبه‌های طبیعی مذهبی بازدید کردند.

وی ادامه داد: آرامگاه بوعلی با ۳۶ هزار و ۵۰۰ بازدید کننده در رتبه دوم بازدیدهای نوروزی استان همدان قرار دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس برای اولین بار با آمار ۳۰ هزار بازدیدکننده رتبه سوم را به خود اختصاص داد گفت: آرامگاه باباطاهر نیز با ۲۹ هزار بازدیدکننده رتبه چهارم تعداد بازدیدکنندگان را دارد.

خاکسار تصریح کرد: ستاد خدمات سفر از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز به کار کرد و تا پایان تعطیلات نوروزی یعنی ۱۳ فروردین بیش از ۱۱۱ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی استان همدان ثبت شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد این تعداد در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، بومگردی‌ها، مجتمع‌های اقامتی و خانه مسافرهای مجاز اسکان داده شدند و مابقی در اقامتگاه‌های غیررسمی شامل مهمانسرای ادارات و مراکز اقامتی وابسته به اداره آموزش و پرورش و مراکز اسکان اضطراری اقامت داشتند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن