Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری بازدید ۸۳۷ هزار نفر از جاذبه های گردشگری همدان

بازدید ۸۳۷ هزار نفر از جاذبه های گردشگری همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین ۸۳۶ هزار و ۵۵۵ نفر گردشگر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن معصوم‌علیزاده توسعه زیرساخت های گردشگری را اولویت کاری این اداره کل در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: آمار گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان در این مدت ۱۴۱ نفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۹۸۵ گردشگر از جاذبه های گردشگری شهرستان بهار شامل مقبره آیت اله بهاری، روستای گردشگری حیدره قاضی خان و کاروانسرای تاج آباد بازدید کردند.

انجام ۳۹۶ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: حدود ۴۰۰ مورد بازدید نظارتی تخصصی توسط کارشناسان اداره‌کل و شهرستان‌ها تا ۱۳ فروردین انجام شده که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

معصوم علیزاده اظهار کرد: تاسیسات گردشگری شامل اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و حتی سرویس‌های بهداشتی واقع در محورهای ارتباطی گردشگری مورد بازدید ناظران قرار گرفته است.

وی نظارت بر ارائه خدمات مناسب توسط تاسیسات گردشگری استان را در ایام نوروز از اولویت‌های کاری اداره کل برشمرد و افزود: تداوم نظارت ها از ابتدای ستاد خدمات سفر تا پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان یادآور شد: طی این بازدیدها با توجه به مشاهده تخلف از سوی بازرسان ۲۰ مورد تذکر، به سه دفتر خدمات مسافرتی، هفت مرکز اقامتی و ۱۰ مرکز پذیرایی بوده است و نیز ۹ مورد تشویق به چهار مرکز اقامتی، سه دفتر خدمات مسافرتی و ۲ مرکز پذیرایی ثبت شده است.

معصوم علیزاده با اشاره به اینکه در ستاد خدمات سفر هر کدام از کمیته‌ها به بازدیدهای تخصصی از مراکز زیر مجموعه خود پرداختند گفت: بازدیدهای تلفیقی از تاسیسات گردشگری نیز با همراهی کارشناسان تعزیرات، صنعت و معدن، اماکن و بهداشت انجام شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن