Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ۴۵ درصد ظرفیت اقامتی هتل‌های همدان برای عید فطر تکمیل است

۴۵ درصد ظرفیت اقامتی هتل‌های همدان برای عید فطر تکمیل است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: طبق بررسی‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد ظرفیت هتل‌ها و ۳۵ درصد ظرفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی استان همدان برای تعطیلات عید فطر پیش روی رزرو شده‌ و تکمیل است.

به گزارش "همدان نیوز"، علی خاکسار اظهار کرد: هر سال همدان در این ایام به دلیل نزدیک بودن به پایتخت مقصد مسافران پایتخت‌نشین بیشتری است و در تلاش هستیم با همکاری همه دستگاه‌ها شرایط مناسب‌تری را برای حضور گردشگران در این تعطیلات مهیا کنیم.

وی یادآور شد: در سال‌های قبل از شیوع کرونا هم در چنین ایامی استان مقصد سفر مسافران بیشماری بود و برای اسکان مسافران مجبور می‌شدیم سالن‌های ورزشی و دیگر مراکز اضطراری را برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به چرخه میزبانی از گردشگران اضافه کنیم برهمین اساس در سال جاری نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به ظرفیت اسکان رسمی استان که بیش از هزار و ۲۰۰ تخت است گفت: به دلیل بازگشت دانش آموزان به مدارس پس از نوروز از ظرفیت مدارس نمی‌توانیم استفاده کنیم از اینرو از مهمانسراهای اداری برای اسکان کمک خواهیم گرفت که در این زمینه هماهنگی‌های اولیه با دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

خاکسار یادآور شد: با هماهنگی و تاکید ستاد خدمات سفر کشور ستاد سفر استان‌ها آمادگی پذیرش مسافر را از آغاز نوروز تا پایان عید فطر دارند و البته در کنار این هماهنگی‌ها نظارت‌های لازم را در زمینه ارایه خدمات گردشگری مطلوب با پیش بینی برنامه‌های فرهنگی در همدان همزمان با استانهای دیگر انجام شده است.

وی گفت: راهنمایان گردشگری نیز برای ارائه توضیحات تخصصی گردشگری به میهمانان استان در موزه‌ها حضور خواهند داشت و از آنجا که معرفی ظرفیت‌های گردشگری کمتر شناخته شده به توزیع سفر در استان کمک خواهد کرد از توانمندی راهنمایان گردشگری و معرفی این مناطق در مراکز اصلی گردشگری استان کمک خواهیم گرفت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان بر آمادگی شهرستانهای استان برای جذب گردشگر اشاره و پیش‌بینی کرد: آمار حضور گردشگران در همدان چشمگیر باشد بنابراین شهرهای جایگزین را همانند نوروز برای پذیرش مسافران در استان معرفی خواهیم کرد.

خاکسار افزود: در حال حاضر شهرهای جایگزین در استان شهرستان‌های ملایر، نهاوند، تویسرکان و کبودرآهنگ هستند که در صورت تکمیل ظرفیت اقامتی همدان از این شهرستانها کمک خواهیم گرفت.

وی به ظرفیت بخش خصوصی در استان همدان اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در استان با ارائه برنامه‌های مدون در میزبانی از گردشگران اعلام آمادگی کرده اند تا گردشگران تعطیلات سه روزه عید فطر در همدان را به خوبی سپری کنند.

او گفت: ساعت کار موزه‌ها و اماکن تاریخی ۹ تا ۱۹ است و در صورت استقبال بیش از حد، قابل افزایش است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز نیز باعث شده بود تا عده‌ای از افراد در ماه رمضان به سفر نروند و سفرشان را به ایام فطر یا پس از آن موکول کنند به همین دلیل پیک دیگر سفر این هفته همزمان با ایام فطر انجام می‌شود و ستاد تسهیلات سفر نیز همچنان پای کار است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن