Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری کتیبه‌های گنجنامه و غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه همدان در نوروز ۱۴۰۳

کتیبه‌های گنجنامه و غارعلیصدر پربازدیدترین جاذبه همدان در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کتیبه های گنجنامه با ۷۱ هزار و ۸۴۰ و غارعلیصدر با ۶۹ هزار و ۴۵۶ گردشگر، پربازدیدترین جاذبه استان در نوروز ۱۴۰۳ را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن معصوم علیزاده اظهار کرد: از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۸۳۶ هزار و ۵۵۵ گردشگر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

وی، توسعه زیرساخت های گردشگری را اولویت کاری این اداره کل در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: آمار گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان در این مدت ۱۴۱ نفر ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در شهرستان همدان کتیبه های گنجنامه ۷۱ هزار و ۸۴۰ بازدید، سایت موزه میدان امام خمینی ۵۸ هزار و ۳۹۹ بازدید، تپه عباس آباد ۵۴ هزار و ۲۹ بازدید و آرامگاه بوعلی ۳۷ هزار و ۲۶۶ بازدید (۳۳ نفر خارجی) را به خود اختصاص داده است.

معصوم علیزاده ادامه داد: ۳۵ هزار و ۹۳۰ بازدید از شیرسنگی، ۲۹ هزار و ۹۶۳ بازدید از آرامگاه باباطاهر (۶ گردشگر خارجی)، ۲۷ هزار و ۸۰۷ بازدید از مجتمع تفریحی و توریستی تله کابین گنجنامه، ۱۹ هزار و ۶۶۶ بازدید از تپه هگمتانه (۲۷ گردشگر خارجی) در این مدت ثبت شده است.

وی افزود: بازار تاریخی همدان ۱۸ هزار و ۴۰۰ بازدید، شهر بازی رنگین کمان ۱۷ هزار و ۱۰۰ بازدید، موزه دفاع مقدس ۱۶ هزار و ۴۳۰ بازدید، امامزاده محسن (امامزاده کوه) ۱۵ هزار و ۱۵۰ بازدید، مسجد جامع همدان ۹ هزار و ۶۷۰ بازدید، موزه تاریخ طبیعی هفت هزار و ۶۶۷ بازدید، روستای هدف گردشگری ورکانه ۶ هزار و ۳۴۶ بازدید، گنبد علویان چهار هزار و ۱۰۳ بازدید(۲ گردشگر خارجی) را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در شهرستان ملایر ۴۵ هزار و ۵۹۰ بازدید از باغ تاریخی سیفیه، ۳۲ هزار و ۲۳۴ بازدید از جاذبه گردشگری مینی ورلد و ۲۴ هزار و ۹۳۳ بازدید از دریاچه توریستی و تفریحی کوثر ثبت شده است.

معصوم علیزاده ادامه داد: سراب گیان با ۲۷ هزار و ۶۵۵ گردشگر، سراب گاماسیاب با ۱۶ هزار و ۱۲۰ گردشگر و سراب فارسبان با ۱۲ هزار و ۲۷۰ گردشگر پر بازدیدترین مکان ها در شهرستان نهاوند گزارش شده است.

وی یادآور شد: غار علیصدر ۶۹ هزار و ۴۵۶ بازدید (۳۶ گردشگر خارجی)، باغ وحش علیصدر ۳۲ هزار و ۴۳۴ بازدید و تالاب شیرین سو ۱۸ هزار و ۶۴۲ بازدید در شهرستان کبودرآهنگ را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: همچنین در این مدت سه هزار و ۳۳۰ گردشگر از روستای هدف گردشگری قلعه جوق، هزار و ۸۴۰ گردشگر از برج و مسجد خوش آباد و هزار و ۳۰ گردشگر از برج امامزاده ازناو شهرستان فامنین دیدن کردند.

معصوم علیزاده ادامه داد: در شهرستان رزن هزار و ۲۶۵ بازدید از امامزاده اظهر و ۷۹۴ بازدید از امامزاده هود گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در شهرستان تویسرکان پارک توریستی کمربسته سرکان ۱۶ هزار و ۸۸۰ بازدید، آرامگاه حیقوق نبی ۱۲ هزار و ۸۷۰ بازدید، کاروانسرای شاه عباسی فرسفج چهار هزار و ۸۵۴ بازدید، خانه دکتر اقتداری ۲ هزار و ۲۵۰ بازدید، موزه تویسرکان ۲ هزار و ۵۰ بازدید و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی ۶۰۸ بازدید را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: در شهرستان بهار نیز سه هزار و ۹۸۵ نفر از مقبره آیت اله بهاری، روستای گردشگری حیدره قاضی خان و کاروانسرای تاج آباد بازدید کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن