Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری افزایش ۱۰ درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان

افزایش ۱۰ درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ۱۵۷ هزار و ۴۸۳ نفر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ از موزه های استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، امیرحسین فریبا اظهار کرد: آرامگاه و موزه بوعلی با بازدید ۶۱ هزار و ۳۶ نفر در جایگاه نخست، آرامگاه باباطاهر با بازدید ۴۹ هزار و ۹۴۰ نفر در جایگاه دوم و موزه و شهر باستانی هگمتانه با بازدید ۲۶ هزار و ۶۸۴ نفر در جایگاه سوم، بازدیدها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گنبد علویان در شهر همدان با بازدید پنج هزار ۴۰۲ در رتبه بعدی قرار دارد.

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به بازدید گردشگران از موزه‌های شهرستان‌ها،گفت: در این مدت سه هزار ۴۳۱ نفر از موزه لطفعلیان ملایر، هزار و ۸۴۱ نفر از ارگ نوشیجان ملایر، سه هزار و ۲۰۸ نفر از موزه تویسرکان و هزار و ۷۶۲ نفر از موزه میررضی آرتیمانی در شهرستان تویسرکان بازدید داشته اند.

فریبا اظهار کرد: موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند ۲ هزار و ۴۸۹ نفر، موزه حمام حاج آقا تراب ۲ هزار و۶۷۱ نفر و موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد ۲۱۷ نفر بازدید داشته‌ است.

وی تاکید کرد: مسافران به منظور حفظ آثار تاریخی که شناسنامه و هویت یک کشور محسوب می‌شود از هرگونه اقدام تخریبی همچون نوشتن یادگاری و عکاسی با فلاش در موزه‌ها خودداری کنند و به مسافران توصیه می‌شود نظر به راه اندازی فروش اینترنتی و الکترونیکی بلیت ها در اماکن و موزه‌های استان از طریق اینترنت بلیت ها را خریداری کنند.

مدیر امور موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: حفظ آرامش محیط در هنگام بازدید از موزه‌ها اقدامی در راستای احترام به تاریخ، هنر و فرهنگ کهن این مرز و بوم ارزیابی می‌شود و موجب دانش‌افزایی و فراهم آوردن اوقات خوشی برای بازدیدکنندگان ازاین اماکن می شود.

فریبا اظهار کرد: استان همدان دارای ۲۱ موزه است که هشت موزه با نظارت مستقیم میراث فرهنگی در همدان و ۱۳ موزه به صورت مشارکتی در استان اداره می شود.

وی ادامه داد: موزه های زیر نظر این اداره کل شامل موزه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، موزه تاریخ و فرهنگ در ملایر (لطفعلیان)، موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان، اسدآباد، نهاوند، موزه حمام حاج آقا تراب نهاوند و موزه شهدا نهاوند است.

مدیر امور موزه ها و بناهای تاریخی استان همدان خاطرنشان کرد: قرار است به زودی یک موزه به موزه های استان در شهرستان نهاوند اضافه شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن