Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی یادداشت بیانیه حوزه علمیه همدان در محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمر روحانی

بیانیه حوزه علمیه همدان در محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمر روحانی

در محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمر روحانی مبارز عربستانی، حوزه علمیه همدان بیانیه ای را صادر کرده است.

به گزارش "همدان نیوز"، در این بیانیه آمده است:

قال الله تعالی «و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید»

شهادت در راه مبارزه با ظلم و طاغوت برای تمام علما و شیعیان حقیقی افتخار است اما تأسف از آن باب است که حکومت آل سعود به جای تمسک به عدالت و رفتار شایسته با شهروندان خود به اعمال خلاف مروت دست می‌زند.

خداوند مبارزه با ظلم و جور را در فطرت آدمي به وديعه نهاده و از اين رو، بندگان راستين خويش را موظف ساخته است که در برابر ستمگري ستم‌پيشگان لحظه‌اي از پا ننشينند و به ياري مظلومان و ستم‌ديدگان بشتابند و در اين راه، از همه توان خويش بهره برند.

از سوي ديگر، قلدران و زورمداران عالم، همواره، در برابر ظلم‌ستيزي ياوران حق و حقيقت دسيسه‌هاي گوناگوني به کار مي‌برند تا تلاش بر حقِ نمايندگان خداوند را باطل سازند و به هر روش، مطامع نامشروع خويش را محقق نمايند.

رفتارهاي ظالمانه و دور از انسانيت رژيم آل‌سعود در عربستان، يکي از مصاديق بارز زورگويي به شمار مي‌رود؛ آنان در تازه‌ترين اقدام، «آيت‌الله شيخ نمر باقر النمر»، روحاني ظلم‌ستيز شيعه را به اعدام محکوم ساخته‌ و بدين وسيله، کوشيده‌اند – به خيال باطل خويش- نداي حق‌طلبانه اين روحاني گران‌قدر را خاموش سازند، غافل از آن که پيروزي اهل حق، از وعده‌هاي حتمي الهي استو  تحقق آن انکارناپذير به شمار مي‌رود.

اين قبيل رفتارها و گستاخي‌ها سال‌هاست که به عناوين گوناگون از حاکمان رژيم آل‌سعود سر مي‌زند و آنان که به خيال واهي خويش، خادمين حرمين شريفين هستند و خويشتن را کليددار خانه خدا مي‌پندارند، همواره، با مشي ظالمانه، بر شيعيان آن ديار مي‌تازند و به انحاي مختلف و با دست يازيدن به بازيچه‌هايي نظير احکامي از اين دست، کارنامه سياه خويش را سياه‌تر مي‌نمايند و هر روز، معنايي تازه از ستمگري، در پيش چشم سازمان‌هاي بين‌الملل، مدافعان حقوق بشر و جهانيان به نمايش مي‌گذارند.

جاي بسي تأسف است که اربابان زورمدار دنيا و سازمان‌هاي –به اصطلاح- حامي حقوق بشر، چشم خويش را بر روي اين رفتارها، که نقض صريح حقوق شهروندي و انساني است، مي‌بندند و نه تنها کنج سکوت را برمي‌گزينند، بلکه از آن حمايت نیز مي‌کنند، به گونه‌اي که وجدان‌هاي بيدار بشري به يقين رسيده‌اند که چنين رفتارهاي ظالمانه‌اي، جز با چراغ سبز آنان انجام نمي‌گردد.

چه مي‌شود گفت در قبال رژيمي که بازداشت فعالان سیاسی و شکنجه جسمی و روحی، از ابزارهای دستگاه‌های امنیتی آن، برای تحت فشار قرار دادن مخالفان و سرکوب اعتراض‌هاي حق‌مدارانه به شمار مي‌رود؟!

در حالي عربستان به بهانه‌هاي امنيتي، به دنبال اعدام شيخ النمر، عالم برجسته شيعيان اين كشور، است كه بسياري، ضمن حمايت از مواضع شيخ نمر و تلاش وي براي حمايت از مطالبات مردم عربستان، اين اقدام آل‌سعود را مغاير با وحدت جهان اسلام دانسته، بر لزوم آزادي هر چه سريع‌تر شيخ نمر تأكيد دارند. اعتراضات شديد مردمي در مناطق شرقي عربستان و تجمع حاميان آيت‌الله شيخ نمر، تنها نمونه‌اي از واکنش به بي‌عدالتي آل‌سعود در اين باره است.

در پايان، حوزه علمیه همدان، این حکم ظالمانه را، که مخالف كتاب و سنت و مغایر تمامی معاهدات و میثاق‏های سازمان‏های حقوق بشری است، محکوم مي‌کند و به مسئولان سعودی هشدار می‌دهد که این گونه برخوردهای تند و از سر کينه، موجب جریحه‌دار شدن احساسات شیعیان در جای جاي عالم خواهد گردید و حاکمان سعوی باید بدانند راهی به جز پاسخ دادن به مطالبات حقه مردم ندارند..

طلاب، روحانیون ،اساتیدومسئولین حوزه علمیه همدان ضمن اینکه خواستارآزادی هرچه سریعتراین  عالم مبارزاست؛ همچنين از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری مي‌خواهد که به سرعت برای متوقف کردن این احكام قضايي ظالمانه مداخله نمایند و از علماي اعلام و سازمان‌های اسلامي نیز می‌خواهد هر چه سريع‌تر، این اقدام را محکوم نموده، واکنشي در خور به چنين کارهايي نشان دهند؛که صبح  پیروزی نزدیک است.

انشاالله.

حوزه علمیه همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن