Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گزارش پروانه های جشنواره فیلم کودک و نوجوان به سمت مادستان پر می گیرند؟

صدا، دوربین، حرکت، همدان؛
پروانه های جشنواره فیلم کودک و نوجوان به سمت مادستان پر می گیرند؟

پس از اینکه میزبانی جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در سال 90 از همدان به اصفهان سپرده شد، این روزها خبر از بازگشت این جشنواره به مادستان به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، همدان از دوره بیست و یکم، پس از چهار دوره میزبانی از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در حالی بیست و پنجمین دوره این جشنواره را به اصفهان واگذار کرد که همدانی ها به برگزاری جشنواره عادت کرده بودند و در عین ناباوری پرواز پروانه هایی را که در همدان به بالندگی رسیده بودند، به تماشا نشستند.

در طول چند سال گذشته مسئولین استان همدان در برنامه های فرهنگی چندین بار از پیگیری برای بازگشت این جشنواره بین المللی به همدان سخن گفتند و این وعده ها بارها تکرار شد اما تا امروز به جایی نرسید و باید دید حالا که اخباری مبنی بر انصراف اصفهانی ها از میزبانی جشنواره فیلم شنیده می شود همدانی ها گوی سبقت را از دیگر استانها می ربایند و جشنواره به همدان باز می گردد و یا گوش هنرمندان و هنردوستان همدان باز هم باید از وعده ها پر شود؟

استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان بارها بر این موضوع تأکید داشته اند که همدان باید قطب فعالیت های فرهنگی کودکان و نوجوانان کشور باشد و در این راستا بازگشت جشنواره فیلم به همدان پیگیری می شود و امروز باید دید پیگیری مسئولان استان و نمایندگانی که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنبال جلب رضایتمندی مردم و هنرمندان همدانی هستند، به نتیجه می رسد یا خیر؟

جلسه استاندار همدان و وزیر ارشاد برای میزبانی دوباره جشنواره

استاندار همدان در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت: آمادگی کامل را برای میزبانی از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان داریم و همه زیرساخت ها برای برگزاری جشنواره در همدان فراهم است.

محمدناصر نیکبخت افزود: ما آمادگی کامل را داریم تا میزبان بیست و نهمین دوره این جشنواره در همدان باشیم.

وی با اشاره به ارسال درخواست کتبی به وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای بازگشت جشنواره به همدان، اظهار داشت: در روزهای آینده در این رابطه جلسه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهم داشت.

استاندار همدان به دلایل اعلام درخواست مجدد برای میزبانی از جشنواره اشاره و تصریح کرد: از جمله دلایل این درخواست برگزاری موفق چهار دوره جشنواره فیلم کودک در همدان، میزبانی شایسته استان و استقبال بی نظیر مردم از این جشنواره است.

نیکبخت اظهار امیدواری کرد که امسال با رایزنی های صورت گرفته شاهد حضور دوباره جشنواره فیلم کودک در همدان باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان نیز با بیان اینکه اوایل تابستان سال جاری دیداری با رییس سازمان سینمایی کشور داشته است، گفت: در این دیدار به صورت رسمی درخواست برای میزبانی جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان توسط استان همدان اعلام شد.

محمد ابراهیم الهی تبار، همدان را شایسته ترین استان برای میزبانی جشنواره فیلم کودک دانست و افزود: علیرغم محدودیت هایی که امسال در زمینه بودجه و اعتبارات داریم اما با تمام توان برای میزبانی از این رویداد بین المللی اعلام آمادگی می کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: در صورت انتخاب همدان به عنوان میزبان بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم کودک، این جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار خواهیم کرد.

بازگشت جشنواره را پیگیری می کنم

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه همدان شایستگی میزبانی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را دارد، گفت: مردم در طول چهار دوره برگزاری این جشنواره در همدان استقبال بی نظیری از این جشنواره کداشتند.

امیر خجسته ضمن اعلام آمادگی استان همدان برای میزبانی مجدد این جشنواره، اظهار داشت: در همین راستا مذاکراتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مسئولین سینمایی کشور انجام داده ام و تا حصول نتیجه پیگیر موضوع خواهم بود.

وی استان همدان را خاستگاه همیشگی فرهنگ و تاریخ ایران دانست و افزود: این استان پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه سینمایی دارد که امیدواریم با بازگشت دوباره جشنواره کودک به همدان شاهد شکوفاتر شدن این پتانسیل ها باشیم.

خبرها حاکی از این است که برخی مسئولین بنیاد سینمایی فارابی نیز برای برگزاری جشنواره فیلم کودک در همدان ابراز تمایل کرده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن