Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی گزارش افتتاح فاز اول مرکز جامع سرطان همدان دردی را دوا نکرد

افتتاح فاز اول مرکز جامع سرطان همدان دردی را دوا نکرد

اگرچه فاز نخست مرکز جامع سرطان همدان در تیرماه امسال به افتتاح رسیده اما تاکنون هیچ خدمتی در این مرکز به بیماران سرطانی ارائه نشده است.

به گزارش "همدان نیوز"، عملیات اجرایی مرکز جامع سرطان همدان در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع و با اعتبار اولیه 150 میلیارد تومان به صورت مشارکتی توسط دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد خیریه فرشچیان از سال  97 در فضای بیمارستان بعثت همدان آغاز شده است.برای این مرکز سه فاز اجرایی در نظر گرفته شده که در 28 تیرماه امسال فاز نخست آن تکمیل و با حضور مسئولان کشوری و استانی به افتتاح رسیده است.اما از آن زمان تاکنون که 5 ما از افتتاح فاز نخست این پروژه بزرگ می‌گذرد هنوز هیچ خدمتی برای بیماران مبتلا به سرطان در این مرکز انجام نشده و حتی یک بیمار هم پذیرش نشده است.

فاز اول این پروژه مربوط به خدمات پرتودرمانی برای بیماران است که دستگاههای مربوط به آن هم خریداری و نصب شده اما هنوز راه‌اندازی و بهره برداری نشده است.با توجه به اینکه صرفا افتتاح فیزیکی و ساختمانی یک مرکز درمانی هیچ کمکی به بیماران نمی‌کند، بیماران سرطانی استان از مسئولان تقاضا دارند هرچه سریعتر خدمات تشخیصی و درمانی مرکز جامع سرطان همدان به بیماران ارائه شود.

دو دستگاه شتاب دهنده به ارزش 40 میلیارد تومان در این مرکز نصب شده که بخاطر عدم راه‌اندازی به موقع بلااستفاده مانده است.از فضای این مرکز می‌توان برای پذیرش بیماران شیمی درمانی استفاده کرد اما تاکنون این اقدام هم انجام نگرفته است.

دکتر عزیزاله رحیمی، مسئول راه‌اندازی فاز اول مرکز جامع سرطان همدان، در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا پس از گذشت 5 ماه از افتتاح فاز نخست مرکز جامع سرطان هیچ خدمتی در آن ارائه نمی‌شود، اظهار داشت: ‌فاز اول این مرکز از نظر تجهیزات ساختمانی و نصب دستگاه‌ها تکمیل و افتتاح شده است.

وی از نصب دو دستگاه شتاب دهنده در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی این دستگاه‌ها نیاز به خرید و تامین یک سری ابزار و تجهیزات دارد که هنوز انجام نشده است.

مسئول راه‌اندازی فاز اول مرکز جامع سرطان همدان با بیان اینکه شرکت سازنده این دستگاه‌ها در خارج  از کشور است، اظهار داشت: پروسه راه‌اندازی دستگاه‌ها و پذیرش بیماران رادیوتراپی ممکن است بیش از 6 ماه طول بکشد.

رحیمی با اشاره به اینکه  قبلا قیمت دو دستگاه شتاب دهنده 19 میلیارد تومان شده است، گفت: اکنون نرخ آن به 40 میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی بخش رادیوتراپی نیازمند پزشک متخصص رادیوتراپی، متخصص فیزیک پزشکی و کارشناس رادیوتراپی هستیم، عنوان کرد: ظرفیت جذب حداکثر 30 نیروی انسانی در این بخش وجود دارد.

مسئول راه‌اندازی فاز اول مرکز جامع سرطان همدان با تاکید بر اینکه انجام خدمات شیمی درمانی مربوط به تکمیل فاز دوم این مرکز است، اظهار داشت: اما در نظر داریم برای دو هفته آینده پذیرش محدود بیماران شیمی درمانی را آغاز کنیم.

رحیمی با بیان اینکه در صدد خرید تجهیزات شیمی درمانی هستیم، اظهار داشت: پس از تکمیل تجهیزات می‌توانیم روزانه 8 بیمار شیمی درمانی از درمانگاه هماتولوژی را پذیرش کنیم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن